Peder Mørk Mønsted

A Lake in the Park with Chestnut Trees (1901)

Peder Mørk Mønsted (1859 – 1941) è stato un pittore realista danese Mønsted che nel corso della sua lunga carriera ha continuato a dipingere il paesaggio danese e la costa.
La sua è una romantica visione poetica della natura. Era un artista che ha rappresentato la grandezza e l’aspetto monumentale del paesaggio, con un occhio notevole per dettagli e colori.

Peder Mørk Mønsted (1859 — 1941) was a Danish realist painter Mønsted that throughout his long career continued to paint the Danish landscape and coastline.
His is a romantic, poetic view of nature. He was an artist who depicted the grandeur and monumental aspect of the landscape, with a remarkable eye for detail and colour.


A View of Borresö from Himmelbjerget, Denmark (1912)

Mønsted è certamente un pittore preparato dal punto di vista tecnico, ma ha trasformato il suo virtuosimo in qualche cosa di sensazionale. I suoi paesaggi perfetti sono quasi un anticipo delle opere iperealiste.
Io sono colpita dalla luce di questi quadri. Ultimamente è una vissazione per me, ma la luce limpida, i riflessi sui laghetti e sul mare e il sole sono di una bellezza sconvolgente.

Mønsted is certainly a painter prepared by the technical point of view, but has turned his virtuosity into something sensational. His landscapes are almost perfect in advance of the works iperealiste.
I am struck by the light of these paintings. Lately it has a vissazione for me, but the clear light, the reflections on the lakes and the sea and the sun are an amazing beauty.

A Winter Day in Charlottenlund (1918)



A Woodland Stream (1895)

Summer Day in Aalsgaarde (1919)



Sunset over a Danish Fjord (1901)



The Ravello Coastline (1926) – sulla Costiera amalfitana

Related Post

Condividi su

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *